HUUR BETALEN
Wanneer je bij Nijestee huurt, betaal je maandelijks via automatische incasso. Wanneer je er zeker van wilt zijn dat de betaling voldaan is, controleer je dit bij jouw bankafschrijvingen. Een automatische incasso kan tot 56 dagen na de incassodatum terug gehaald worden door de bank. Bij Nijestee is dit niet direct zichtbaar. Controleer dus zelf jouw afschriften om er zeker van te zijn dat jouw betaling voldaan is. Je kunt bij ons aangeven op welke dag jij de huur afgeschreven wilt hebben.
Het IBAN van Nijestee waar je betalingen naar overmaakt is IBAN NL34BNGH02851 04 276. Vermeld hierbij je naam en adres.
Betaal je liever online de huur? Je kunt ook de huur overmaken door middel van een betaalverzoek. Wil je dit? Neem contact met ons op via huurzaken@nijestee.nl of via (050) 853 35 33.
TE LAAT MET BETALEN
Het kan een keer gebeuren dat de huur niet kan worden afgeschreven of dat je te laat bent met betalen.
Als je de huur niet kunt betalen, horen we dat graag zo snel mogelijk. Nijestee zoekt graag samen met jou naar een passende oplossing. In sommige gevallen is het mogelijk een betalingsregeling af te sluiten.
PERSOONLIJK CONTACT
Nijestee vindt persoonlijk contact belangrijk. Kun je de huur niet (op tijd) betalen? Neem dan snel contact met ons op. We zoeken samen naar een oplossing. We werken ook samen met organisaties die je kunnen helpen met je geldzaken, zoals de Groningse Kredietbank (GKB) en WIJ Groningen. Bij de GKB kan je zelf online een afspraak inplannen. Weet je niet goed waar je moet zijn? Neem gerust contact met ons op. Hoe eerder je dat doet, hoe beter. Er is bijna altijd een oplossing.
GELDFIT
Nijestee werkt samen met Geldfit om jou te helpen met je geldzaken. Met elkaar zorgen we dat jij grip op je financiën krijgt en houdt. Doe de test op www.geldfit.nl/nijestee voor tips en om binnen 2 minuten te zien waar je terecht kan voor hulp.
FINANCIËLE HULP IN DE WIJK
In alle Groninger wijken bestaan initiatieven om financiële hulp te bieden aan mensen die dat nodig hebben. WIJ Groningen is de overkoepelende naam van 11 sociale wijkteams in de stad. Binnen WIJ Groningen werken diverse organisaties samen om wijkbewoners gericht te kunnen helpen. Ze bieden zorg en ondersteuning in de breedste zin van het woord, waaronder op financieel gebied.
Op de website van WIJ Groningen kun je jouw postcode en huisnummer invullen. Met behulp van die gegevens bepaalt WIJ Groningen bij welk WIJ-team in de buurt je terecht kunt met jouw vraag.
VRAGEN?
Mail naar hulpbijbetalen@nijestee.nl.
De Voorzieningenwijzer
Eerste Hulp Bij Geldzaken
Problemen met betalen van de huur?
Samen bedenken we een oplossing (bekijk het filmpje)