OPZEGTERMIJN
Je hebt een opzegtermijn van 1 maand. Dat betekent dat er tussen de dag dat je de opzegging van je huurovereenkomst doorgeeft en de laatste dag waarop je aan Nijestee huur bent verschuldigd, 1 maand of langer zit. Die maand gaat in op de dag dat Nijestee jouw opzegging ontvangt. Wanneer je als nabestaande van een overleden bewoner de woning opzegt, geldt een opzegtermijn van 14 dagen. De huur van jouw woning, berging of parkeerplaats kan niet eindigen op een dag in het weekend of op een feestdag. De officiële opzegging gaat een werkdag vóór of ná deze datum in.
Vul één van de online opzeggingsformulieren onderaan deze pagina in. Je ontvangt dan een bevestiging van ons.
WONING ACHTERLATEN BIJ EEN VERHUIZING
Bij een opzegging maken we een afspraak met je voor een verhuisgesprek. Een medewerker van Nijestee komt binnen 5 werkdagen bij je langs óf neemt telefonisch contact met je op. Bij een deel van onze jongerenwoningen plannen wij een telefonisch verhuisgesprek in. De controle vindt dan plaats op de einddatum.
Tijdens het verhuisgesprek bespreken we met je:
Of je er plezierig hebt gewoond
Hoe het vervolg eruit ziet: het adverteren van jouw woning, bezichtiging en overname
Hoe je de sleutels van jouw woning inlevert
Hoe je de woning dient op te leveren
We maken foto’s van de woning en doen een technische inspectie. We geven aan wat je zelf moet repareren en maken een inschatting van de werkzaamheden die we moeten uitvoeren voordat we de woning opnieuw verhuren.
OVERNAME
Als de nieuwe huurder al bekend is, kun je contact met elkaar opnemen om spullen over te nemen. Met een overnameformulier kun je samen de afspraken vastleggen. Dit formulier vind je onderaan deze pagina. De vertrekkende huurder zorgt er voor beide personen dit ondertekenen en mailt een duidelijke foto van het ondertekende formulier naar huurzaken@nijestee.nl.
Laat het formulier dan achter op het aanrecht van de woning. Houd er rekening mee dat je spullen alsnog verwijdert die niet overgenomen worden. Jouw oude woning lever je dan leeg aan ons op. Voor het verwijderen van grofvuil kunt je contact opnemen met de Milieudienst. Eventuele andere spullen kun je aanbieden via Marktplaats/ kringloop, etc.
SLEUTELS INLEVEREN
Alle sleutels lever je uiterlijk op de laatste huurdag in vóór 12.00 uur. Je geeft ze af bij ons in de Woonkamer aan het Damsterplein, doet ze bij ons kantoor in de brievenbus (links van onze toegangsdeur, en onder vermelding van het adres). Of je geeft de sleutels mee aan de collega als er een eindinspectie plaatsvindt in jouw woning. Wanneer je de sleutels per post verstuurt, doe dit dan aangetekend om er zeker van te zijn dat de sleutels ook echt bij ons binnenkomen.
EINDAFREKENING
Je ontvangt de eindafrekening van Nijestee als je een bedrag terugkrijgt. Deze eindafrekening ontvang je binnen 10 werkdagen na de laatste huurdag. Als je blokverwarming hebt, ontvang je hiervan nog een eindafrekening binnen een half jaar na het einde van het stookseizoen.
STOPZETTEN BETALING
Nijestee zet de betalingen via automatische incasso of acceptmails stop en stort de eventueel teveel betaalde huur naar je terug. Dit gebeurt binnen 10 werkdagen na ontvangst van de eindafrekening.
ACHTERLATEN
We vragen je de woning schoon en leeg achter te laten voor de nieuwe bewoner. Je kunt met de nieuwe bewoner overleggen welke spullen overgenomen kunnen worden. Deze afspraken kun je vastleggen op het overnameformulier en inleveren bij Nijestee.
We willen de woning die je achterlaat ook weer netjes aan de volgende huurder aanbieden.
De volgende zaken laat je achter voor de volgende bewoner:
sleutels van kasten en binnendeuren;
vulsleutel;
ontluchtingssleutel;
huisvuilpas;
gebruiksaanwijzing van de centrale verwarming
BEZICHTIGING EN OPLEVERING
Om je te helpen bij de beoordeling van de staat van de woning kun je gebruikmaken van deze checklist. Heb je opmerkingen over één of meer van deze punten, bespreek die dan bij de acceptatie van de woning met de verhuurmakelaar van Nijestee.