Geplaatst op

Het huurderscafé van de Huurdersraad in september was gezellig én nuttig. De Huurdersraad van Nijestee kreeg door de gesprekken met 65 huurders een goed idee van wat er speelt. Op hun beurt legden leden van de Huurderraad aan de aanwezigen uit wat het werk van de Huurdersraad inhoudt. Kort samengevat: het behartigen van de belangen van huurders bij Nijestee.

De aanwezigen konden cijfers geven over onder andere het wooncomfort, Nijestee en over hoe de Huurdersraad het volgens hen deed. Bij ‘wooncomfort’ werden nullen uitgedeeld door bewoners in een gebouw waar de ventilatie al tijden niet werkt. Daartegenover stonden achten en negens voor hetzelfde onderwerp. Dit zijn de gemiddelde cijfers:

Wooncomfort: 7
Onderhoudsstaat: 7,3
Woonomgeving: 7
Nijestee: 7,5
Huurdersraad: 8,1

VERBETERPUNTEN

In de gesprekken ging het over verbeterpunten: betere ventilatie en isolatie, behoefte aan zonneschermen, betere schoonmaak van de galerij en een minder omslachtige manier van ongediertebestrijding. Er werd genoemd dat klachten bij Nijestee in één keer opgelost moeten worden, dus zonder nabellen. Dat geldt ook voor klachten die PandGarant moet oplossen.

COMPLIMENT

Een van de huurders antwoordde over Nijestee: ‘Blijf luisteren, zoals jullie nu al doen. Vriendelijkheid van jullie is weldadig.’ De Huurdersraad bespreekt de verbeterpunten (en het compliment) met Nijestee. Wil je meer weten? Lees hier meer informatie over de Huurdersraad: Huurdersraad Nijestee - Meedenken & samen doen.

Deel dit nieuws

Overig nieuws

Ondertekening gezamenlijke aanpak

Duurzame verwarming voor 2000 huurwoningen

Groningse woningcorporaties en WarmteStad willen voor eind 2026 ongeveer 2000 huurwoningen aansluiten op het Groningse warmtenet. Als jouw woning ook in aanmerking komt voor een aansluiting op het warmtenet, nemen we contact met je op. Met deze duurzame manier om je huis te verwarmen ben je niet meer afhankelijk van de marktprijzen van aardgas. Het warmtenet maakt slim gebruik van andere (hergebruikte) bronnen.
Lees meer