Geplaatst op

Het huurderscafé van de Huurdersraad in september was gezellig én nuttig. De Huurdersraad van Nijestee kreeg door de gesprekken met 65 huurders een goed idee van wat er speelt. Op hun beurt legden leden van de Huurderraad aan de aanwezigen uit wat het werk van de Huurdersraad inhoudt. Kort samengevat: het behartigen van de belangen van huurders bij Nijestee.

De aanwezigen konden cijfers geven over onder andere het wooncomfort, Nijestee en over hoe de Huurdersraad het volgens hen deed. Bij ‘wooncomfort’ werden nullen uitgedeeld door bewoners in een gebouw waar de ventilatie al tijden niet werkt. Daartegenover stonden achten en negens voor hetzelfde onderwerp. Dit zijn de gemiddelde cijfers:

Wooncomfort: 7
Onderhoudsstaat: 7,3
Woonomgeving: 7
Nijestee: 7,5
Huurdersraad: 8,1

VERBETERPUNTEN

In de gesprekken ging het over verbeterpunten: betere ventilatie en isolatie, behoefte aan zonneschermen, betere schoonmaak van de galerij en een minder omslachtige manier van ongediertebestrijding. Er werd genoemd dat klachten bij Nijestee in één keer opgelost moeten worden, dus zonder nabellen. Dat geldt ook voor klachten die PandGarant moet oplossen.

COMPLIMENT

Een van de huurders antwoordde over Nijestee: ‘Blijf luisteren, zoals jullie nu al doen. Vriendelijkheid van jullie is weldadig.’ De Huurdersraad bespreekt de verbeterpunten (en het compliment) met Nijestee. Wil je meer weten? Lees hier meer informatie over de Huurdersraad: Huurdersraad Nijestee - Meedenken & samen doen.

Deel dit nieuws

Overig nieuws

Patrick Schuringa

Huurder Patrick denkt mee over aanpak Nijestee

Stel: je huurt een woning. Je bent best tevreden, maar niet over alles. Je vindt bijvoorbeeld de ingang van je woongebouw vaak vies en er zijn buren die er een zooitje van maken. Dan ga je bellen of mailen; je geeft de klachten door. En dan verwacht je dat er wat aan gedaan wordt. Dat is één manier. De andere manier is: de verhuurder vraagt aan jou wat jij zou doen. En wat je allemaal nog meer belangrijk vindt om fijn te wonen. En je gaat uitgebreid nadenken en praten met andere huurders en betrokken mensen over hoe huren in Groningen zou moeten zijn.
Lees meer
Afbeelding van een huisje met geld

Incassodatum mei verplaatst

Op 1 mei is het Dag van de Arbeid. Hoewel dit in Nederland geen officiële feestdag is waarbij veel mensen vrij zijn, zijn de banken die dag gesloten. Hierdoor kunnen wij de huur niet op 1 mei incasseren. De incasso van de huur wordt daarom verplaatst naar 2 mei. Onze medewerkers zijn op 1 mei gewoon bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur. Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op! 😀
Lees meer

Huurbevriezing of niet?

De overheid wil de huurprijzen van sociale huurwoningen voor twee jaar bevriezen. Dit betekent dat de huur dan niet omhoog gaat. De plannen zijn nog niet zeker. De eerste en tweede kamer nemen nog een definitief besluit.
Lees meer