Huurders geven mening

Geplaatst op

Het huurderscafé van de Huurdersraad in september was gezellig én nuttig. De Huurdersraad van Nijestee kreeg door de gesprekken met 65 huurders een goed idee van wat er speelt. Op hun beurt legden leden van de Huurderraad aan de aanwezigen uit wat het werk van de Huurdersraad inhoudt. Kort samengevat: het behartigen van de belangen van huurders bij Nijestee.

De aanwezigen konden cijfers geven over onder andere het wooncomfort, Nijestee en over hoe de Huurdersraad het volgens hen deed. Bij ‘wooncomfort’ werden nullen uitgedeeld door bewoners in een gebouw waar de ventilatie al tijden niet werkt. Daartegenover stonden achten en negens voor hetzelfde onderwerp. Dit zijn de gemiddelde cijfers:

Wooncomfort: 7
Onderhoudsstaat: 7,3
Woonomgeving: 7
Nijestee: 7,5
Huurdersraad: 8,1

VERBETERPUNTEN

In de gesprekken ging het over verbeterpunten: betere ventilatie en isolatie, behoefte aan zonneschermen, betere schoonmaak van de galerij en een minder omslachtige manier van ongediertebestrijding. Er werd genoemd dat klachten bij Nijestee in één keer opgelost moeten worden, dus zonder nabellen. Dat geldt ook voor klachten die PandGarant moet oplossen.

COMPLIMENT

Een van de huurders antwoordde over Nijestee: ‘Blijf luisteren, zoals jullie nu al doen. Vriendelijkheid van jullie is weldadig.’ De Huurdersraad bespreekt de verbeterpunten (en het compliment) met Nijestee. Wil je meer weten? Lees hier meer informatie over de Huurdersraad: Huurdersraad Nijestee - Meedenken & samen doen.

Deel dit nieuws

Overig nieuws

Opdrachtgeverschap begint met samenwerken

Nijestee is al meer dan 100 jaar een belangrijke partner in de ontwikkeling van onze mooie stad. Bijvoorbeeld als opdrachtgever voor nieuwbouw en onderhoud. Goed opdrachtgeverschap begint wat ons betreft bij de manier waarop we samenwerken met onze partners. Dit hebben we, samen met partners, verwoord in onze visie op opdrachtgeverschap.
Lees meer