IS HET EEN KLACHT OF IETS ANDERS?
Wat is een klacht en wat is een melding en wat is een vraag? Dat leggen we hieronder uit.
We willen jouw klacht of melding of vraag zo goed en snel mogelijk behandelen. Daarom is het handig dat je weet waarover je het hebt. Lees de uitleg hieronder, met jouw vraag of melding of klacht in het achterhoofd. En klik dan op de link die daar het best bij past.
Reparatieverzoek
Is er iets kapot in je woning of daaromheen? Lees op deze pagina hoe dit kunt melden. Hier vind je hoe je een reparatieverzoek indient, een verstopping meldt, en glasservice inschakelt.
Overlast
Ervaar je overlast, bijvoorbeeld van je buren? Kijk hier wat je kunt doen. Misschien kun je in gesprek, en anders meld je de overlast.
Woonomgeving
Ligt er vaak rotzooi in de struiken, is er iets kapot in de fietsenstalling, is het trappenhuis vies of zoiets dergelijks? Dan gaat het om de woonomgeving, waar onze buurt- en complexbeheerders vaak een oplossing voor hebben. Zij zien niet alles, dus het is fijn als je het meldt via het contactformulier.
Algemene vraag
Heb je een algemene vraag? Misschien staat het antwoord erop al bij de veelgestelde vragen. Staat het antwoord er niet? Stel dan je vraag via het contactformulier.
KLACHT
Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? We hopen dat je dit aan ons vertelt. Dan kijken we samen met jou naar een oplossing.
Via het formulier onderaan deze pagina kun je bij ons een klacht indienen. Ook klachten die je per brief, e-mail of telefoon meldt, nemen we volgens de klachtenprocedure in behandeling. Je ontvangt zo snel mogelijk een ontvangstbevestiging van onze klachtencoördinator. We zorgen ervoor dat we je binnen 10 werkdagen laten weten hoe we met jouw klacht omgaan.
Je kunt ook met je klacht terecht bij:
Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen (zie verderop deze pagina)
KLACHTENCOMMISSIE GEZAMENLIJKE CORPORATIES
De Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties is door de woningcorporaties in de stad Groningen ingesteld. Het doel van de commissie is het belang van huurders te beschermen. De commissie is onafhankelijk. De commissie bemiddelt of brengt een advies uit aan de corporatie. Je kunt bij de Klachtencommissie terecht met klachten over bijvoorbeeld:
De toepassing van de regels van het toewijzen van woningen;
De dienstverlening van de corporatie;
De manier waarop je bent behandeld door de corporatie;
De hoogte van aanvullende vergoedingen bij wijkvernieuwing;
De vervangende woonruimte bij wijkvernieuwing;
De manier waarop de herhuisvesting wordt geregeld bij wijkvernieuwing.
Woonurgentie Groningen (beslissing urgentieaanvraag en dergelijke);
Voor meer informatie over de werkwijze van de Klachtencommissie, kun je deze folder (pdf) downloaden.
De Klachtencommissie werkt volgens dit reglement (pdf).
Mail jouw klacht naar de Klachtencommissie via secretariaat@kc-groningen.nl.
Of stuur je klacht per post naar:
Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties
Postbus 7015
9701 JA Groningen